Klantgericht adviseren

“Your customer doesn’t care how much you know until they know how much you care.” – Damon Richards

 

Jouw (potentiële) klant is als eerste een mens. Dan is mensgericht adviseren een eerste vereiste. Dan wordt hij of zij daarna vanzelf een tevreden klant! De training Klantgericht adviseren is afgestemd op elke financieel dienstverlener die zich verder wil ontwikkelen tot een vertrouwenspersoon, die ziet en ervaart dat excellente communicatie altijd voordelen biedt. Uniek en echt nieuw. Geen wetsteksten, Wft PE of andere financiële inhoud, maar 100% aandacht voor en geweldig nieuw onderscheidend inzicht in kennis, ervaring en de kracht van communicatie. Vol plezier en direct toepasbare lering.

Of je nu Wft adviseur bent of lid van SEH, NVHP, FFP of FEA: jouw unieke onderscheidend vermogen zit altijd in de kracht van jouw communicatie. Robots zullen de adviesinhoud ondersteunen; jij zult altijd blijven communiceren over die inhoud. En dus kun je altijd onderscheidend zijn met jouw advies. En ook daar gaat deze training over.

Waarom wil je de training Klantgericht Adviseren volgen?

Wat je ook doet, de mogelijkheid jouw advies krachtig en helder te presenteren is van onschatbare waarde. We zien meesterlijke adviezen en minder meesterlijke. De training Klantgericht Adviseren  stelt je in staat jouw charisma te ontwikkelen, jouw vraagkwaliteit drastisch te verhogen en daarmee jouw inventarisatie, advies en adviesonderbouwing meesterlijk te maken.

Je leert vragen stellen op het onbewuste niveau van de klant. Je leert jouw eigen voorkeurstijlen in communicatie. Je leert jouw communicatie soepel en moeiteloos op elke klant af te stemmen. Je leert altijd te ontdekken wat jouw klant echt belangrijk vindt. Je zult makkelijker  meer klanten tot ambassadeur maken. Adviezen zullen nog beter en nog meer onderscheidend worden.

Wat wordt behandeld in de training Klantgericht Adviseren?

De training Klantgericht Adviseren is gebaseerd op  een uniek communicatiemodel en de kennis en ervaringen van onder andere Albert Mehrabian, Robert Dilts, Virginia Satir, Richard Bandler, John Grinder en Milton Erickson. Speciaal gericht op adviserende en ondersteunende personen binnen de financiële dienstverlening.

Onder andere de volgende thema’s (en diverse andere) worden op een interactieve manier behandeld:

  1. Verbale en non-verbale communicatie
  2. Herkennen van voorkeurstijlen in communicatie
  3. De taal van oogbewegingen
  4. VAK-taal van de klant
  5. Suggesties in taalgebruik
  6. Herkaderen van bezwaren
  7. Adviseren in de taal van jouw klant
  8. Bewustwording van eigen communicatie
  9. Vraagtechnieken op diverse abstractieniveaus
  10. Verkrijgen van de positie als vertrouwenspersoon

Hoe verloopt de training Klantgericht Adviseren?

Deze training kent dus een aantal thema’s. De thema’s worden door elkaar heen behandeld. Dit bevordert het leerproces en de toepassing ervan in de dagelijkse praktijk. Natuurlijk zorgt het ook voor een leuke en prettige afwisseling van de aangeboden kennis en lering. Theorie en praktijk komen samen, zodat na de training alle lering direct praktisch toepasbaar is.

 Wat als je de training Klantgericht Adviseren hebt doorlopen?

Na de training Klantgericht Adviseren adviseer je op de echte interne drijfveren en motivatoren van jouw klant. Je stelt vragen die je nog nooit hebt gesteld. Jouw klant beantwoorden vragen die hij nog nooit heeft gehoord. Jouw advies is gebaseerd op de kernwaarden en overtuigingen van de klant.  Jij bent je volledig bewust van jouw eigen communicatie. Je weet dat niet het verwachte advies zorgt voor succes, maar dat de samensteller, jij, dat doet. Je bent meester in communicatie en daarmee meester in het samenstellen van echt onderscheidend advies. Je adviseert meesterlijk onderscheidend.

Details  Klantgericht Adviseren

Data: in overleg – incompany mogelijk
Locatie: in overleg – incompany mogelijk
Deelnemers: 8 tot 12 deelnemers per training
Tijdsduur: 1 dag van 9.30 uur tot 17.30 uur
Investering: € 465,- per deelnemer, excl. btw en zonder aanvullende kosten
Meer weten of direct boeken?

Bel 06 – 51 05 99 49 of mail info@graci.nl

  “The longer you wait, the harder it is to provide outstanding customer service.” – William H. Davidow

BOEK NU 

of bel voor meer informatie 06 – 51 05 99 49

Trainer

Remko Grijm CFP® FFP FEA EHP. Remko is trainer, life coach, mindset booster en business consultant. Daarnaast is hij Certified Master Practitioner of NLP, Master Practitioner of Time Line Therapy™ and Certified Master Hypnotist. Internationaal erkend door de American Board of NLP, American Board of Hypnotherapy en de Time Line Therapy™ Association.

“The longer you wait, the harder it is to provide outstanding customer service.”
William H. Davidow